چه‌طور ریسک توسعه محصول را کاهش دهیم؟

ایده­‌ی خود را تا حد عملکرد اصلی­‌اش تنزل دهید.

بنیان‌گذاران باید استراتژی درستی برای توسعه‌­ی محصول خود بیابند. آنها چه‌طور می­‌توانند ریسک اشتباه کردن را کاهش دهند؟ تصویر زیر گویای همه چیز است.

گاهی یک تصویر، از هزاران کلمه گویاتر است. در اینجا مسئله، ساختن ماشین است..

چه‌طور ریسک توسعه محصول را کاهش دهیم؟

روش اشتباه این است که با کنار هم گذاشتن بخش‌­های موردنیاز، ماشین بسازیم. در این مورد، بنیان‌گذار فقط به شکل آن نگاه می­‌کند و فرایند پرهزینه‌­ای را پشت‌سر خواهد گذاشت.

برای درک روش درست این کار، باید به فرایند پایینی (از راست به چپ) نگاه کنیم. ماشین، خودرویی است که افراد را حمل می­‌کند. ما عملکرد آن را گام به گام تنزل می‌­­دهیم.

تعداد افرادی که می‌­تواند حمل کند را به یک نفر کاهش می‌­­دهیم، مثل موتور (بعدا آن مسئله را حل خواهیم کرد).
ظرفیت خودپیش‌­برندگی آن(حرکت خودکار آن) را حذف می­‌کنیم، مثل دوچرخه (آن را بعدا حل خواهیم کرد).
انتقال توان آن را حذف می­‌کنیم، حالا چیزی مثل یک اسکیت­‌بورد با فرمان داریم.
فرمان را حذف می­‌کنیم، مثل اسکیت‌­بورد.

حالا ممکن است متوجه شده باشید که ما ماشین را تا حد اسکیت‌بورد تنزل دادیم. با این حال عملکرد آن یعنی حمل افراد را که در واقع عملکرد اصلی ماشین است، حفظ کردیم. هدف از همه­‌ی آنچه که گفته شد، همان شروع با عملکرد اصلی است.

بنیان‌گذار باید توسعه‌­ی محصول را با عملکرد اصلی آغاز کند. این امر، هسته‌­ی ایده، مسئله و راه‌­حل بنیان‌گذاران است. این همان چیزی است که در اولین جلسه­‌ی طوفان­‌مغزی تیم، باید به آن دست یافت. بعد از این مرحله، مجموعه­‌ای از تکرارهای توسعه­‌ی محصول و تحلیل بازار وجود دارد تا زمانی که به کمینه محصول پذیرفتنی دست یابید.

منبع: مدیراینفو
تاریخ انتشار خبر در مدیراینفو: ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
تاریخ درج خبر در علم و کار: ۱۶/۱۰/۱۳۹۶