آذری جهرمی: ظرفیت‌های فنی، علت عدم استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی است

وزیر ارتباطات,فناوری,اطلاعات,آذری,جهرمی,پیام‌رسان‌,داخلی

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عقیده دارد که دلایل عدم استقبال مردم از شبکه های داخلی را باید در ظرفیت های فنی جستجو کرد و با افزایش کارایی، می توان اعتماد را به مردم بازگرداند. وزیر جوان در تازه ترین گفتگوی خود با خبرگزاری ایسنا اظهار امیدواری کرده که با گذشت زمان، اعتماد عمومی برای استفاده از شبکه های داخلی ایجاد شود.

آذری جهرمی باور دارد که استقبال کمتر مردم از شبکه های داخلی -نسبت به نمونه های خارجی- گزاره ای صحیح نیست و «این شبکه ها بنابر ظرفیت و توانی که داشته و رجوعی که مردم به آنها کرده اند، رشد خوبی را به نوع خودشان داشتند». با این حال، اعتماد عمومی اتفاقی است که در کوتاه مدت رخ نمی دهد و با گذشت زمان حاصل خواهد شد. «اگر انتظار داشته باشیم یک پیام رسان داخلی در مرحله اول [رقابت] خود با پیام رسانی که سال های زیادی در حال فعالیت است، همان قابلیت ها را بدهد، این انتظار دقیقی از شبکه های داخلی نیست.»

وی در ادامه توضیح می دهد که به مرور زمان، اقداماتی صورت خواهد گرفت، قوانینی تصویب خواهد شد و عملکردهایی اصلاح می شود که به کمک آنها، می توان امیدوار به رشد اعتماد عمومی نسبت به نرم افزارها و پیام رسان های داخلی بود.

جهرمی بخشی از سخنان خود را به وظایف دولت در قبال اجرای برنامه ششم توسعه و ایجاد پوشش ۹۰ درصدی در مناطق کم برخوردار اختصاص داد. او با بیان اینکه «علاوه بر پوشش مناطق کم برخوردار، کامل کردن پوشش جاده ای نیز در دستور کار است» ادامه می دهد که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مناطق شهری طی نوروز امسال زیر پوشش نسل سوم و چهارم رفته اند و برای مناطق روستایی نیز در حوزه های مختلف زمان بندی شده است.

وزیر ارتباطات در نهایت افزوده که: «امیدواریم در مازندران طبق آن اهدافی که در برنامه ششم توسعه بوده بتوانیم تا پایان سال جاری به نتایج قابل قبولی رسیده و تا حد بالایی به اجرای برنامه‌ ها برسیم؛ بخشی از منابع مالی را اپراتورها از هزینه خود و بخشی دیگر را حوزه خصوصی وزارت ارتباطات از محل توسعه مناطق کمتر برخوردار تامین می‌ کند تا بتوانیم به نتایج خوبی دست یابیم.»

منبع: دیجیاتو
تاریخ: ۹۷/۴/۲۰