شفافیت دلیل مخالفت با استارتاپ‌های بیمه‌ای

ناظر,صنعت,بیمه,شفافیت,مخالفت,استارتاپ‌های,بیمه‌ای

درحالی که عالی‌ترین ارگان سیاستگذار و ناظر صنعت بیمه، در همان ابتدای کار، در اقدامی غیرمنتظره و تاریخی، به شما مجوز داد و برای شما محمل حقوقی و قانونی تعریف کرد، شرکت‌‌های بیمه هم با وجودی که شما صرفاً برای آنها بیمه ثالث می‌فروشید که اجباری و پرتقاضاترین رشته است و بدون کمترین نگرانی، زحمت و هزینه فروش می‌رود، اما با آغوش باز از شما استقبال کردند، آنگاه وقتی یک شرکت بیمه در پاسخ به اقدام ناشیانه شما در ملتهب نمودن بازار و یی اعتمادساختن مشتریان به صنعت بیمه، که البته ناشی از بی‌تجربگی‌تان بود و نه سوءنیت، یک دستورالعمل بدیهی و قدیمی صادر می‌کند: لطفاً محصول مرا زیر نرخ فنی که عقل و علم و تجربه نیز سال‌ها آن را تأیید کرده نفروشید و در بازار التهاب ایجاد نکنید و مردم را بی‌اعتماد نسازید.‌‌..، فریاد وااستارتاپا سر می دهید و آن را حمله و مقابله و برخورد و استارتاپ ستیزی می نامید؟؟! لطفاّ از آن گروه نلگرامی چندنفره نامعلوم بی هویت به عنوان مصداق حمله نمایندگان بیمه نام نبرید که خیلی خنده دار است استارتاپ هایی با ادعاهای بزرگ، در مقابل چنین اقدامات بچه گانه و ناچیزی آسیب پذیر باشند و واکنش نشان دهند.

بر چه اساسی، دستورالعملی را که در همه دنیا نیز معمول و موردعمل است و از قضا بیشتر به نفع مشتری است تا شرکت بیمه، حمله به خود و مقابله با شفافیت می نامید؟! آخر کدام شفافیت؟!

این میزان از شفافیت که شما مدعی‌اش هستید را که خود صنعت هم دارد؛ هم در زمینه نرخ‌ها، هم درآمد و گردش مالی و خسارت و حق‌بیمه. از قضا، صنعت بیمه جزو شفاف ترین بخش هاست؛ دارای بیشترین آمار و اطلاعات از میزان فروش، عملکرد و درآمد و زیان است، هیچ نماینده یا کارگزاری نمی تواند یک ریال فروش و درآمدش را کمتر یا بیشتر اعلام نماید، همه اطلاعات مالی و غیرمالی شبکه فروش و بیمه گران مستند و شفاف است، در عوض، یک استارتاپ مدعی شفافیت، ادعای مضحک فروش یک میلیاردی مطرح می کند بدون اینکه هیچ مستندی ارائه کند.

بنابراین، مجموعه صنعت بیمه، نهایت همکاری و همراهی با شماها را کرده، برعکس، شما با نرخ‌شکنی غیرفنی و بدون نگاه به آینده مشتریان، صرفاّ با اندیشیدن به منافع کوتاه مدت خود، جوسازی و سروصدای الکی و البته با نیت تبلیغاتی راه انداختید

برای این نرخ‌ها کلی کار علمی، تجربی و آماری شده، دهها سال روند فعالیت بیمه‌ها و عملکرد نرخ‌ها در سطح ایران و جهان انجام شده؛ مردم هنوز از یاد نبرده‌اند که بیمه‌گران و فروشندگانی با نرخ‌شکنی غیرفنی، فقط فروختند اما به هنگام خسارت تشریف نداشتند! مگر تفاوت نرخ‌های بیمه‌گران بیشتر از میزان ناچیزِ ۲٫۵ درصد است که شما آن را این همه پررنگ می‌کنید؟ اصلاّ مگر معیار ارزبابی پوشش‌های بیمه‌ای و شرکت‌های بیمه، فقط نرخ است که شما دارید این باور غلط را جا می‌اندازید؟؟ اصلا‍ً مگر بیمه، فقط بیمه ثالث است که هر بچه‌ای نیز می‌تواند بفروشد؟؟

راستی این هزینه‌های میلیاردی تخفیف و تبلیغات ازکجا می‌آید؟ با چه هدفی این همه هزینه می کنید؟ چطوری و از کجا می‌خواهد در آینده جبران شود؟ خب لابد از جیب مشتریان…
دوستان استارتاپی: باز هم تأکید می کنم، حضور استارتاپ ها مبارک و امیدبخش است، در صنعت بیمه نیز ضروری و لازم؛ استفاده از تکنولوژی، ایجاد تسهیلات و شفافیت، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و بازدهی، دستاوردهای انکارناپذیر استارتاپ ها و موردنیاز کشور ماست؛ اما نه صنعت بیمه و نه هیچ بخش دیگر اقتصاد کشور، به جوسازی، قانون گریزی، بداخلاقی و نفی حرفه ای گری و تجربه و علم، نیاز ندارد؛ پس لطفاّ دست بردارید، از جوسازی و جریان سازی رسانه ای دست بردارید و درست و قانونی و اخلاقی کار کنید و مطمئن باشید هیچکس نمی تواند کار شما را متوقف کند.
توصیه دلسوزانه حقیر، بیش از دیگر اطراف، متضمن منافع خود شماهاست و اگر هدفی جز نقد سازنده می داشت، چنین تذکری نمی دادم تا با همین فرمان، که به اشتباه فکر می کنید وافی به مقصود خواهد بود، به سوی درّه نابودی برانید.

منبع: میز فکر

تاریخ: ۹۷/۱/۲۱

elmokar_ir Telegram Channel

همچنین ببینید

کمیسیون,راهبردی,توسعه,فضایی,افق,۱۴۰۴

برنامه راهبردی «توسعه فضایی تا افق ۱۴۰۴» بررسی شد

در هفدهمین جلسه کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی «برنامه راهبردی توسعه فضایی تا افق ۱۴۰۴ …