تعریف قدیمی «صندوق فروش»؛ چالش استارتاپ حساب‌و‌کتاب

پردازش,ابری,صندوق,فروش,استارتاپ,حساب‌و‌کتاب,دانش‌بنیان

حساب‌وکتاب راه‌حلی است که با استفاده از پردازش ابری، رسیدگی به امور فروشگاه‌های کوچک و متوسط، را راحت می‌کند. محمدمهدی رحیمی نداف، بنیان‌گذار حساب‌وکتاب در رابطه با استارتاپش به این شکل توضیح می‌دهد: «حساب‌وکتاب یک محصول دانش‌بنیان است؛ به وجود آمدن این اپلیکیشن در گام اول، باعث شد تا ما بتوانیم یک صندوق فروش لمسی، ارزان و کم‌جا را با قیمتی مناسبت‌عرضه کنیم.»

رحیمی‌نداف می‌گوید: «فعالیت استارتاپ حساب‌وکتاب، از سال ۹۴ شروع شده است و سال ۹۵ نسخه اولیه آن رونمایی شد. در سال ۹۶ تمرکز ما روی ارتباط بیشتر با بازار بود و در سال ۹۷ در برنامه ما توسعه محصول و بازار مطرح است.» او می‌گوید که در ۶ ماه اخیر، ۲۵ فروشگاه از حساب و کتاب استفاده کرده‌اند.

بنیان‌گذار حساب و کتاب در رابطه با این استارتاپ توضیح ‌می‌دهد: «دفتر این استارتاپ در قم است. حساب و کتاب یک تیم ۹ نفره است که ۶ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف مشغول کار برای طراحی و ایده‌پردازی محصول این استارتاپ هستند. استفاده ما از پردازش ابری وجه تمایز ما به حساب می‌آید و می‌توانیم ادعا کنیم صندوق فروش ابری ما باعث افزایش فروش فروشگاه‌ها می‌شود؛ این مطلب هم رویکرد آتی ما است و هم مزیتی که باعث می‌شود بتوانیم پاسخگوی حجم بالای مشتریان فروشگاه‌ها باشیم.»

رحیمی نداف به مشکلاتی که با آنها مواجه‌اند اشاره می‌کند و می‌گوید: «مشکلات ما بیشتر ناشی از مسائل فرهنگی و عادات مردم به رویکردهای سنتی و همچنین خلا‌ء‌های قانونی است. برای مثال استفاده از ابزار ما برای حسابداری و اینکه جایگزینی برای یک حسابدار باشد، دور از مفاهیم ذهنی حسابداری است. از مشکلات دیگری که در این زمینه زیاد با آن مواجه می‌شویم، وجود حساسیت شدید به نگهداری اطلاعات خارج از فروشگاه‌ها است که از موانع توسعه محصول ما محسوب می‌شود. در کنار تمامی این موارد، تعریف قدیمی که از صندوق فروش در قانون وجود دارد هم یکی از موارد مسئله‌زا در کار ما است.»

بنیان‌گذار استارتاپ حساب‌وکتاب اشاره می‌کند: «در حال حاضر تنها در حال ارائه محصول در استان قم هستیم، ولی اولین هدف ما بعد از جذب سرمایه، توسعه در شهرهای دیگر ایران است. ما برای توسعه بازار باید به سمت بازاری برویم که آمادگی پذیرفتن چنین رویکردهایی را داشته باشد.»

منبع: شنبه پرس
تاریخ: ۹۷/۲/۱۸

elmokar_ir Telegram Channel

همچنین ببینید

محصولات,خدمات,کسب‌وکار,رقابت,کسب‌و‌کار,پرقدرت

آیا مزیت رقابتی‌ کسب‌و‌کارتان به‌اندازه کافی پرقدرت است؟

مزیت رقابتی باید پدیده‌ای پایدار باشد، عاملی که به کسب‌وکارتان اجازه ‌دهد مدت زمان بیشتری …