Google pushes AI into flight deals as antitrust scrutiny, competition heat up

گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد ابزار جستجوی جدیدی را بر اساس هوش مصنوعی برای मदद به مسافران در یافتن قراردادهای پرواز معرفی می‌کند — حتی هنگامی که تنظیم‌کنندگان همچنان در مورد این سوال هستند که آیا تسلط گوگل در زمینه ی کشف سفر رقابت را خفیف می‌کند یا خیر.

این ابزار جدید با نام قراردادهای پرواز در دسترس گوگل پرواز است و برای کمک به “مسافران انعطاف‌پذیر” در یافتن نرخ‌های ارزان‌تر طراحی شده است. کاربران می‌توانند پرسش‌های زبان طبیعی را در نوار جستجو وارد کنند — توصیف cómo و 언제 می‌خواهند سفر کنند — و هوش مصنوعی گزینه‌های متMatchers را نشان می‌دهد.

این پرسش‌ها می‌توانند شبیه به “سفر tuần‌مدت این زمستان به شهر با غذای خوب، بدون توقف” یا “سفر ۱۰ روزه اسکی به یک هتلفسک لگ Worlds با برف تازه” باشند، گوگل در یک پست وبلاگ сказав.

گوگل به TechCrunch تایید کرد که قراردادهای پرواز از نسخه سفارشی Gemini 2.5 استفاده می‌کند. اطلاعات قیمت از داده‌های تغذیه زنده با خطوط هوایی و دیگر شرکت‌های سفر به دست می‌آید. قیمت‌هایی که در قراردادهای پرواز نشان داده می‌شوند با قیمت‌هایی که در تنظیمات گوگل پرواز وجود دارد مطابقت دارد، اگرچه از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پرسش‌های زبان طبیعی و顯示 مقاصد تطبیقی استفاده می‌کند، شرکت گفت.

ابزار نتایج را بر اساس درصد صرفه‌جویی رتبه‌بندی می‌کند، با صرفه‌جویی‌های بالاتر که در ابتدا ظاهر می‌شوند، شرکت گفت. اگر درصد صرفه‌จویی برابر باشد، قیمت مطلق پایین‌تر اول ظاهر می‌شود. قراردادهایی که بدون نشان صرفه‌جویی هستند بر اساس قیمت پایین‌تر رتبه‌بندی می‌شوند، شرکت گفت.

چون قیمت‌های پرواز بهrequently تغییر می‌کنند، گوگل به TechCrunch گفت که رتبه‌بندی و در دسترس بودن قراردادها در ابزار ممکن است متفاوت باشد.

تنظیم‌کنندگان، از جمله کمیسیون اروپایی،目前 در حال بررسی هستند که چطور گوگل ممکن است محصولات جستجوی خود را — از جمله گوگل پرواز — به طوری که به رقابت zarar می‌زند، ترجیح می‌دهد. تنظیم‌کنندگان اتحادیه اروپا در حال بررسی گوگل برای اجرای قانون بازارهای دیجیتال هستند، با هدف کاهش قدرت پلتفرم‌های بزرگ فناوری. در پاسخ، واحد متعلق به آلفابت گزارش شده است که تغییراتی را предлож می‌کند برای Appeasement تنظیم‌کنندگان، از جمله اضافه کردن یک جعبه مقایسه قیمت در نتایج جستجو.

در ابتدا، گوگل قراردادهای پرواز را به عنوان بتا معرفی می‌کند، با برنامه‌هایی برای انتشار آن در ایالات متحده، کانادا و هند در течение هفته‌های آینده. شرکت گفت که هدف انتشار بتا “برای جمع‌آوری بازخورد و بررسی چگونگی بهبود برنامه‌ریزی سفر با هوش مصنوعی” است.

گوگل به TechCrunch تایید کرد که پرسش‌های کاربر را مانند تاریخچه جستجو 처리 می‌کند، و کاربران گزینه‌های مدیریت یا حذف تاریخچه خود را که با استفاده از این ابزار ایجاد شده است، با مراجعه به MyActivity دارا هستند.

این حرکت جدید بخشی از یک آزمایش گسترده‌تر است که گوگل در تلاش است تا با интегreting هوش مصنوعی در جستجوی سفر، با بازیگران بزرگ AI مانند OpenAI، Anthropic، Perplexity و دیگران رقابت کند.

حریف‌ها seperti Booking.com، Expedia، و آژانس مسافرتی هندی MakeMyTrip نیز intégrations هوش مصنوعی خود را برای简ifying برنامه‌ریزی سفر منتشر کرده‌اند. در این意义، گوگل biraz late است. اما با مقیاس و دسترسی خود، شرکت仍 می‌تواند یک چالش جدی ایجاد کند — اگر ابزار اثربخش باشد و محبوبیت پیدا کند.

درهرصورت، رابط کاربری کلاسیک گوگل پرواز همچنان ادامه خواهد داشت. ابزار جستجوی پرواز اصلی، که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، حتی با گزینه‌ای برای исключ کردن نرخ‌های اقتصادی پایه برای سفرهای داخلی در ایالات متحده و کانادا به روز می‌شود.

این стать با پاسخ‌های گوگل به برخی از پرسش‌های ما به روز شده است.

ما همیشه در حال-evolve هستیم، و با ارائه chút小时 از دیدگاه و بازخورد خود به TechCrunch و پوشش و رویدادهای ما، bạn می‌تواند به ما کمک کند! QUESTION-this بررسی را پر کنید تا به ما بگویید که چگونه پیش می‌رویم و شانس nhận جایزه را در Exchange بگیرید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا