به مدت دههها، ناسا ماهوارههای继ی و فضاپیماهایی را ساخت و به پرواز درآورد تا دادههای ارزشمند را به زمین بازگرداند. اکنون این آژانس در حال تغییر به خرید خدمات ارتباطی به عنوان یک سرویس است، به همان شیوهای که برای پرتاب و حمل و نقل فضانوردان انجام میدهد.
این تغییر جهت باعث رقابتی شد، با رقبای اصلی که_QUOTESهای مختلفی را برای نگهدارpendicular کردن ماموریتهای مریخ آنلاین ارائه میدهند. آنچه در حال حاضر در遊戲 نیست یک قرارداد واحد است: این Daten pipe به مریخ است.
این رویکرد جدید، که داراییهای ناسا و زیرساختهای تجاری را با هم ترکیب میکند، به تدریج جایگزین شبکه تسلیمیسر که این آژانس امروز به آن تکیه میکند، میشود. به طور کلی، این کار با استفاده از:Event like مریخ Reconnaissance Orbiter و MAVEN انجام میشود که دادهها را از روورها و فرودگرها دریافت میکنند و آنها را به آنتنهای عظیم شبکههای فضایی sâu (DSN) روی زمین ارسال میکنند.
فضاپیماهای继ی ناسا هنوز سالم هستند، اما هرگز به عنوان ستونهای دائمی طراحی نشدهاند. آخرین بررسی ارشد آژانس در مورد ماموریتهای سیارهای، نقش حیاتی MAVEN را به عنوان یک继ی nhấn Neue و قدمهایی را برای در دسترس قرار داشتن آن در اوایل دهه 2030 ارائه میدهد. اما در نهایت، این سختافزارها از بین میروند.
همزمان، برنامه ارتباطات و ناوبری فضایی (SCaN) ناسا، که DSN را مدیریت میکند، به دنبال راهحلهایی برای افزایش این داراییهای قدیمی است. هدف،根据 یک RFP منتشر شده در ژوئیه و今天، ایجاد یک بازار تعاملپذیر است، جایی که ناسا میتواند یکی از مشتریان بسیاری باشد، نه یک مالک-اپراتور.
درخواست کنونی به طور 特 Ну نمیخواهد@PostMapping买 immediate سختافزار ها باشد. درخواست دوگانه است: یک “لونار trunkline” بین ماه و زمین و ارتباطات انتهای-to-انتهای مریخ که دادهها را از داراییها روی سطح، از طریق مدار مریخ و به مراکز عملیات روی زمین منتقل میکنند.
این یک چالش庆 prognostic است. هر معماری باید با فاصله عظیم بین زمین و ماه و مریخ، تاخیر طولانی، 干扰های خورشیدی دورهای و پنجرههای/*
;
رویداد Techcrunch
سن فرنسیسکو
|
اکتبر 27-29, 2025
در حالی که TechCrunch نمیتواند تأیید کند که کدام شرکتها پیشنهادات مفهومی را ارائه میدهند، عده ای از آنها вже خود را در این مسابقه قرار دادهاند.
Blue Origin gerade مریخ Telecommunications Orbiter را که برbasis Blue Ring ساخته شده است، اکران کرد، که به عنوان یک فضاپیمای قابلین و با 性能 بالا برای پشتیبانی از ماموریتهای ناسا به مریخ از سال 2028 خواهد بود. Rocket Lab концепت خود را از مریخ تیلمون orbiter را که شرکت میگوید یک عنصر اصلی از.Schema پیشنهادی آن برای کمپین بازگشت نمونه مریخ است.
در سال 2024، برنامه探索 مریخ ناسا 12 مطالعه خدمات تجاری کوتاه را که شامل سه مطالعه برای ارائه خدمات继ی نسل جدید میشد، برای شرکتهای خصوصی فضایی تأمین کرد، از جمله SpaceX، Lockheed Martin و Blue Origin. پیشنهاد SpaceX برای “اقتباس地球-orbit ارتباطات ماهوارهای برای مریخ” احتمالاً از 星linky اینترنت ماهوارهای آن اقتباس خواهد شد.
هدف長مدت این است که برنامه khám phá سیارهای آژانس را از ماموریتهای علمی خالص به یک حضور دائمی انسان در ماه و در نهایت در مریخ تبدیل کند.